Scalable Account
Based Marketing

En pragmatisk tilgang
til Account Based Marketing (ABM)

Hvorfor overhovedet tale om Scalable Account Based Marketing?

Der er selvfølgelig undtagelser, men som hovedregel kan Account Based Marketing (1:1) først rigtig betale sig, når man kommunikerer globalt. Det handler om kontakter i virksomheder og ordrestørrelser. Og der bliver det svært, hvis ens marked primært er Danmark og Norden. Det bliver simpelthen svært at gøre rentabelt. Men derfor kan man godt udnytte fordele ved ABM, man skal bare gøre det på en anden måde.

På baggrund af den udfordring har vi udviklet Scalable Account Based Marketing. En tilgang, der sikrer virksomheder med fokus på Danmark og Norden de væsentligste fordele ved ABM – uden de økonomiske ulemper. I får:

  • Målrettet og relevant kommunikation og leadgenerering
  • Mulighed for at optimere på baggrund af dataindsamling
  • Bedre kontrol med omkostninger

ABM

Account Based Marketing er effektivt, når B2B-virksomheder vil målrette relevante budskaber til specifikke virksomheder. ABM hjælper jer med at ramme præcis de potentielle kunder, som I ønsker.

Scalable ABM

Med den skalérbare ABM-model inddeles målgrupperne i segmenter. Med udgangspunkt i master-content tilpasses kommunikation og budskaber til hvert segment.

Forskellen

ABM kan være dyrt, når man skal målrette markedsføring på virksomhedsniveau. Med vores skalérbare ABM-model, får I de væsentligste fordele ved ABM, uden at sprænge budgettet.

Hvad er Account Based Marketing?

ABM er en effektiv metode for B2B-virksomheder, som vil gå fokuseret til værks med leadstrategi, og ramme nye kunder gennem målrettet kommunikation.

I modsætning til klassisk marketing, hvor man sigter efter at ramme så bredt som muligt, handler ABM først og fremmest om, at gøre sit forarbejde og udvælge potentielle kunder, som man har en formodning om har en høj værdi. I stedet for at bruge ‘one-size-fits-all’ kommunikation, tweaker man marketingindsatsen, så den bliver så relevant som overhovedet muligt, for den enkelte modtager. Det øger både succesrate og konvertering.

ABM skal fungere på tværs af salgs- og marketingafdelingerne, ellers ender man med at give de leads, der reagerer på indsatsen, en dårlig kundeoplevelse. Derfor er det afgørende ikke bare at involvere, men at aktivere salgsafdelingen i indsatsen.

Et eksempel på klassisk ABM er, at salgsafdelingen leverer en liste med en eller flere virksomheder, som man ønsker at starte en dialog med. Herefter udarbejder marketing det indhold, som skal ramme de udvalgte virksomheder. Det kan f.eks. være via LinkedIn annoncer, Direct Mail eller IP-display. På den måde er kommunikationen mikrosegmenteret og præcist tilpasset de potentielle fordele eller udfordringer, som virksomhederne har.

I teorien er det den mest effektive måde at fange interessen hos de relevante beslutningstagere. I praksis er virkeligheden en anden. For eksempel kræver LinkedIn en vis målgruppestørrelse for effektivt at kunne levere annoncer.

Med Scalable ABM, får I de bedste muligheder for at kommunikere med udgangspunkt i de udvalgte virksomheder, samtidig med at I overholder de krav, som der er for at opnå en god performance.

En skalérbar, pragmatisk tilgang

Den skalérbare ABM-model betyder blandt andet, at beslutningstagere grupperes inden for udvalgte segmenter eller industrier. Og at kampagner bygges over versioneringer af master content.

Kontakt os for at høre mere

1
Gruppering af virksomheder i målgrupper

2
Udvikling af master
content-pakke

3
Versionering af content-pakker til målgrupper

4
Udrulning, dataindsamling og optimering

Sådan kommer du i gang med Scalable ABM

Vi kan hjælpe jer hele vejen fra start til distribution. Først med det indledende arbejde, hvor I identificerer de virksomheder, som I vil kommunikere til og med. På baggrund af det, inddeles virksomhederne i segmenter. Næste skridt er at udvikle en master content-pakke, med indhold, som er relevant for segmenterne. Og så er I klar til at distribuere. For at sikre størst mulig succes, måler vi løbende på ABM-indsatsen, for at kontrollere og optimere indholdet pr. segment.

Hvor fintmasket ABM skal ses som en én-til-én tilgang, opnår vi næsten det samme ved at arbejde med segmenterne. Den tekniske opsætning af aktiviteten bliver nøje tilpasset de kanaler, hvor budskaberne skal leve. På den måde får du ABM fordelene ved målrettede budskaber, samtidig med at du minimerer den tid, der skal bruges på kreativ udvikling og opsætning samt vedligehold af annoncer. Det giver dig et effektivt setup og stor kontrol med omkostningerne.

To ABM, or not to ABM

Der kan være mange fordele ved én-til-én ABM. Især hvis du opererer på store og komplekse markeder med f.eks. tenders og du har brug for en effektiv motor til lead generering.

Men du skal overveje, om én-til-én ABM er investeringen værd på et mindre marked eller med et begrænset budget. Vil dit forventede pay-back, antallet af nye ordrer og leads stå mål med investeringen? Det kan vi hjælpe dig med at beregne.

Book et møde og hør mere

Vi har hjulpet virksomheder indenfor bl.a. IT, phama, industri og logistik med Scalable ABM-løsninger. Hvis du vil se cases eller høre mere om resultaterne, så kontakt vores CEO Brian Carlson på [email protected] eller tlf. 51 88 86 70.